V rámci předmětu prvouka se děti učily správně pojmenovat některé části těla.
Například ruce a nohy nahradily již odbornějšími pojmy horní a dolní končetiny, také jsme si ukázali, kde na hlavě máme orgány některých smyslů.
Výše uvedené poznatky děti uplatnily i při výtvarné výchově. Děti byly rozděleny do skupin a měly za úkol obkreslit na velký papír jednoho člena skupiny a následně postavu i reálně vybarvit. Tak si děti mohly pořádně prohlédnout jednotlivé proporce těla (délku končetin a trupu, poměr velikosti hlavy vůči ostatním částem těla apod.) V další hodině prvouky děti přiřazovaly cedulky s názvy částí těla.
I když skupinová práce byla náročnější na čas a občas ve třídě bylo hodně rušno, děti dobře spolupracovaly, nakonec se vždy domluvily a vzájemně si radily.
Určitě se k podobné činnosti, kdy děti pracují ve skupinách a jedno téma se probírá ve více předmětech, znovu vrátíme.
Mgr. Michaela Kučerová
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Pohádka O dvanácti měsíčkách 23.04.2024 |
» | Oslava Dne Země v 5. A 23.04.2024 |
» | Den Země - 1. stupeň 23.04.2024 |
» | 8.B na Technohrátkách 22.04.2024 |
» | Povolání 18.04.2024 |
» | Odpadků se nebojíme 18.04.2024 |
» | Výlet do Pardubic 18.04.2024 |
» | Po stopách českých obrozenců 16.04.2024 |
» | Ukliďme Česko 15.04.2024 |
» | Cesta do pravěku 15.04.2024 |