PBIS

Na naší škole jsme od školního roku 2023/2024 zavedli systém PBIS (Positive Behavior Intervention and Support), jehož cílem je podporovat a rozvíjet pozitivní chování žáků. Tento přístup pomáhá předcházet problémovému chování díky jasně stanoveným pravidlům a pozitivnímu posilování.

V aktuálním školním roce 2024/2025 pokračujeme v implementaci PBIS, kdy se soustředíme na vytváření bezpečného a podpůrného prostředí pro všechny žáky. Cílem je důraz na spolupráci, prevenci problémového chování a posilování pozitivních vztahů.

Modely očekávaného chování byly začleněny do školního i klasifikačního řádu. Při hodnocení chování žáků se bere v úvahu dodržování pravidel slušného chování, zásad PBIS a školního řádu během klasifikačního období. Výchovná opatření jsou aplikována v souladu s přílohou č. 1 klasifikačního řádu, která se zaměřuje na obecné řešení a následky v kontextu modelů očekávaného chování PBIS. Tento přístup zajišťuje jednotnou a spravedlivou klasifikaci chování.

PBIS Tým pro školní rok 2024/2025 tvoří:

Mgr. Jana Šindelářová, MBA; Mgr. Ivana Dvořáčková; Mgr. Alena Stránská; Mgr. Kristýna Zelená; Mgr. Edita Křížová; Mgr. Jana Malinová; Mgr. Kristýna Zrůstová; Bc. Vladimíra Hůlková

Koordinátorka systému PBIS - Mgr. Kristýna Zelená

  

Celoškolní očekávání

Na ZŠ Heřmanův Městec vycházím ze tří základních hodnot: vzájemný respekt, zodpovědný růst a bezpečí. Tyto hodnoty se odrážejí v osmi modelech očekávaného chování, které podporují pozitivní atmosféru a zlepšují každodenní život ve škole:

  1. Mluvím přiměřeně nahlas.
  2. Mobilní telefon mám během vyučování ztišený a uložený v tašce.
  3. Ve třídě udržuji pořádek a dodržuji zásady hygieny.
  4. Mluví jen ten, kdo má slovo.
  5. Na výuku přicházím včas.
  6. Respektuji vlastnictví ostatních, výzdobu vnímám očima.
  7. Udržuji pořádek a dodržuji zásady hygieny.
  8. Respektuji osobní prostor ostatních. 
  9.  

Tyto modely jsou pravidelně upevňovány prostřednictvím diskusí, nácviků, projektových dnů a zpětné vazby. Očekávané chování je oceňováno motivačně – formou PBIS žetonů nebo ústního hodnocení. Cílem je podpořit prostředí vzájemného respektu, bezpečí a osobního růstu, což přispívá k lepším vztahům mezi školou a rodinami žáků.