PBIS
Na naší škole jsme od školního roku 2023/2024 zavedli systém PBIS (Positive Behavior Intervention and Support), jehož cílem je podporovat a rozvíjet pozitivní chování žáků. Tento přístup pomáhá předcházet problémovému chování díky jasně stanoveným pravidlům a pozitivnímu posilování.
V aktuálním školním roce 2024/2025 pokračujeme v implementaci PBIS, kdy se soustředíme na vytváření bezpečného a podpůrného prostředí pro všechny žáky. Cílem je důraz na spolupráci, prevenci problémového chování a posilování pozitivních vztahů.
Modely očekávaného chování byly začleněny do školního i klasifikačního řádu. Při hodnocení chování žáků se bere v úvahu dodržování pravidel slušného chování, zásad PBIS a školního řádu během klasifikačního období. Výchovná opatření jsou aplikována v souladu s přílohou č. 1 klasifikačního řádu, která se zaměřuje na obecné řešení a následky v kontextu modelů očekávaného chování PBIS. Tento přístup zajišťuje jednotnou a spravedlivou klasifikaci chování.
PBIS Tým pro školní rok 2024/2025 tvoří:
Mgr. Jana Šindelářová, MBA; Mgr. Ivana Dvořáčková; Mgr. Alena Stránská; Mgr. Kristýna Zelená; Mgr. Edita Křížová; Mgr. Jana Malinová; Mgr. Kristýna Zrůstová; Bc. Vladimíra Hůlková
Koordinátorka systému PBIS - Mgr. Kristýna Zelená
Celoškolní očekávání
Na ZŠ Heřmanův Městec vycházím ze tří základních hodnot: vzájemný respekt, zodpovědný růst a bezpečí. Tyto hodnoty se odrážejí v osmi modelech očekávaného chování, které podporují pozitivní atmosféru a zlepšují každodenní život ve škole:
- Mluvím přiměřeně nahlas.
- Mobilní telefon mám během vyučování ztišený a uložený v tašce.
- Ve třídě udržuji pořádek a dodržuji zásady hygieny.
- Mluví jen ten, kdo má slovo.
- Na výuku přicházím včas.
- Respektuji vlastnictví ostatních, výzdobu vnímám očima.
- Udržuji pořádek a dodržuji zásady hygieny.
- Respektuji osobní prostor ostatních.
Tyto modely jsou pravidelně upevňovány prostřednictvím diskusí, nácviků, projektových dnů a zpětné vazby. Očekávané chování je oceňováno motivačně – formou PBIS žetonů nebo ústního hodnocení. Cílem je podpořit prostředí vzájemného respektu, bezpečí a osobního růstu, což přispívá k lepším vztahům mezi školou a rodinami žáků.