28.04.2022Mgr. Hašlová LenkaPřečteno: 488x

LESOHRÁTKY

Ve středu 20. dubna proběhl ve třídě 2. D projektový den nazvaný ,,Lesohrátky”. Na tuto plánovanou akci se všechny děti těšily, protože věděly, že je čeká zajímavý den.

Po seznámení s plánem projektového dne zazněl přednes známé básně od Josefa Václava Sládka - Lesní studánka. Text básně nás naladil na téma lesa. Úkolem první části bylo zamyšlení nad otázkou: ,,Co všechno si představíš, když se řekne slovo ,,LES”?” Asociace ve spojení s tímto slovem překvapily i děti samotné a naše obrázková myšlenková mapa byla na světě.

     Výroba lesního pexesa byla druhým úkolem realizační části projektového dne. Každý žák vytvořil dvojici karet do lesního pexesa a všichni si tuto hru vyzkoušeli v aktivitě zvané ,,Lesní kolotoč”. Pro splnění dalšího úkolu se děti rozdělily do šesti skupin. Po obdržení sloupečků s příklady a legendy s písmeny děti tyto příklady vypočítaly a přiřazením písmen k výsledkům získaly indicie k určení živočicha žijícího v lese.

       V poslední části projektového dne následoval již zmiňovaný ,,Lesní kolotoč”. Skupiny se střídaly na šesti stanovištích, na každém z nich plnily zadaný úkol po stanovený čas. Výsledky z jednotlivých stanovišť děti zaznamenávaly do připraveného formuláře. A jaké úkoly na stanovištích děti čekaly? Například: hraní pexesa, vyhledávání informací o lesním zvířeti, skládání puzzle, Kimova hra, přiřazování stop ke zvířeti, skládání jednoduché básničky.

          Na závěr dne následovala prezentace básniček a získaných informací z encyklopedií.  Vytvoření plakátu s Desaterem správného chování v lese završilo celodenní projektové vyučování.

           Cílem tohoto dne bylo prohlubování znalostí žáků o přírodním společenstvu lesa, vytváření pozitivního vztahu ke zvířatům a rostlinám a upevňování sociálních vazeb mezi žáky samotnými.

 

Mgr. Lenka Hašlová