Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce.
Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek.
Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě!
Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí.
Mgr. Kristýna Zelená
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | První školní týden 28.08.2025 |
» | Nový školní rok 26.08.2025 |
» | Konec školního roku 2024/2025 27.06.2025 |
» | Rozloučení se školním rokem ve školní družině 26.06.2025 |
» | PBIS slavnost 26.06.2025 |
» | Ferda žabák a “pochoďák” 26.06.2025 |
» | Sportovní dny 2. stupně 26.06.2025 |
» | Červen v ŠD 26.06.2025 |
» | Letní osvěžení ve školní družině 25.06.2025 |
» | Družinový výlet „Za tajemstvím prázdnin“ 25.06.2025 |