Žáci osmé třídy představili romskou kulturu prostřednictvím výuky romštiny a přípravy tradičního pokrmu v rámci tématu multikulturalita v druhém cizím jazyce.
Tři žáci osmého ročníku se rozhodli vytvořit nečekaný zážitek v rámci výuky druhého cizího jazyka – dvacetiminutový blok výuky romštiny. Toto téma spadalo do probírané látky o volném čase a multikulturalitě. Celý program vznikl z plné iniciativy žáků, kteří chtěli ostatní seznámit s tradiční romskou kulturou a speciálním pokrmem zvaným marikle. Představili ostatním základní romská slova a demonstrovali postup při přípravě rychlých a chutných pšeničných placek.
Martinovi M., Adamovi M. a Milanovi H. patří velké uznání za odvahu a přípravu tohoto programu. I přes výzvy, které s sebou nesla učitelská role, všichni zúčastnění došli k závěru, že aktivita byla úspěšná a marikle si vysloužily pochvalu. „Byly výborné“ znělo ve třídě!
Tato iniciativa ukázala sílu vzájemného sdílení kultur a otevřenosti k novému vzdělávacímu přístupu. Tento zážitek nabídl nový pohled na romskou kulturu a posílil vztahy mezi žáky různých kulturních pozadí.
Mgr. Kristýna Zelená
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Čarodějnice 06.05.2024 |
» | Exkurze 6.ročníků v Archeoparku Všestary 03.05.2024 |
» | Exkurze Škoda Mladá Boleslav 02.05.2024 |
» | Veřejné poděkování céčkovým třeťákům 02.05.2024 |
» | Čarodějnice 02.05.2024 |
» | Úklid 29.04.2024 |
» | Dopoledne u hasičů 29.04.2024 |
» | Bohové z Olympu dorazili k nám do školy! 26.04.2024 |
» | Poetické odpoledne 25.04.2024 |
» | Exkurze ve firmě Foxconn 25.04.2024 |