Voda je dobrý sluha, ale zlý pán. Toto tvrzení si žáci mohli nasimulovat ve výukovém programu Povodně.
Nejprve si žáci ve skupinkách rozmístili na herní pole vodní tok – klikatý nebo přímý – a umístili přehrady. Následovalo uvážené rozmístění dalších prvků do prozatím prázdné krajiny – lesy, pastviny, pole, rybníky, ale i domy, parkoviště, letiště a golfová hřiště. Tyto prvky mají každý svou finanční i ekologickou hodnotu. Zároveň si každý zvolil na plánu své bydlení. V další části hry v několika vlnách přichází povodeň a žáci zjišťují, jak je důležité vyvážit ekonomické a ekologické hledisko při zásahu do krajiny – přírodní prvky vodu alespoň částečně zadrží, parkoviště a letiště nikoli. Hra je doplněna o pohybové prvky – při zatopení svého obydlí nasimulují pohybovou aktivitu při simulované povodni reálnými dřepy a kliky. V závěru hry žáci hodnotí, kolik a zda vůbec jim zbyla nějaká nezatopená pole. Hra byla zajímavá, poučná a snad i trochu zábavná. Po programu jsme si ještě stihli prohlédnout budovu ekocentra.
Mgr. Heřmanská Romana
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Konec školního roku 2024/2025 27.06.2025 |
» | PBIS slavnost 26.06.2025 |
» | Ferda žabák a “pochoďák” 26.06.2025 |
» | Sportovní dny 2. stupně 26.06.2025 |
» | Červen v ŠD 26.06.2025 |
» | Letní osvěžení ve školní družině 25.06.2025 |
» | Družinový výlet „Za tajemstvím prázdnin“ 25.06.2025 |
» | Chobotnice z ruliček ve školní družině 25.06.2025 |
» | Tajný výlet s přespáním 25.06.2025 |
» | Mediální seminář se loučí 25.06.2025 |