Voda je dobrý sluha, ale zlý pán. Toto tvrzení si žáci mohli nasimulovat ve výukovém programu Povodně.
Nejprve si žáci ve skupinkách rozmístili na herní pole vodní tok – klikatý nebo přímý – a umístili přehrady. Následovalo uvážené rozmístění dalších prvků do prozatím prázdné krajiny – lesy, pastviny, pole, rybníky, ale i domy, parkoviště, letiště a golfová hřiště. Tyto prvky mají každý svou finanční i ekologickou hodnotu. Zároveň si každý zvolil na plánu své bydlení. V další části hry v několika vlnách přichází povodeň a žáci zjišťují, jak je důležité vyvážit ekonomické a ekologické hledisko při zásahu do krajiny – přírodní prvky vodu alespoň částečně zadrží, parkoviště a letiště nikoli. Hra je doplněna o pohybové prvky – při zatopení svého obydlí nasimulují pohybovou aktivitu při simulované povodni reálnými dřepy a kliky. V závěru hry žáci hodnotí, kolik a zda vůbec jim zbyla nějaká nezatopená pole. Hra byla zajímavá, poučná a snad i trochu zábavná. Po programu jsme si ještě stihli prohlédnout budovu ekocentra.
Mgr. Heřmanská Romana
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Pozvánka na vernisáž a výstavu 05.05.2025 |
» | Čarodějný rej 05.05.2025 |
» | 3.B a její výprava za tajemstvím vodních potvůrek 05.05.2025 |
» | Čarodějnické odpoledne plné kouzel a dobrodružství 05.05.2025 |
» | Malování kytičkami 05.05.2025 |
» | Do pohádky 02.05.2025 |
» | Třídy 1.C a 1.D navštívily základní uměleckou školu 02.05.2025 |
» | Čarodějnické hrátky ve školní družině: Když se magie setká se smíchem! 02.05.2025 |
» | Žabák Ferda čaruje 02.05.2025 |
» | McDonald´s Cupu v kategorii A 01.05.2025 |