30.01.2019R. HeřmanskáPřečteno: 1696x
V hodině matematiky v 8. ročníku žáci experimentálně odvozovali číslo pí, bez kterého se u některých geometrických tvarů při výpočtech neobejdeme.
Žáci měli za úkol přinést si různá tělesa s kruhovým průřezem a pomocí provázku nebo proužku papíru co nejpřesněji změřit obvod a průměr tohoto průřezu. S využitím vztahu o:d se výpočtem přiblížili k číslu 3,14, velmi záleželo na přesnosti měření.
V následující hodině žáci také odvodili vzorec pro obsah kruhu. Rozstříhali kruh na stejné kruhové výseče (čím víc, tím lépe), poskládali do tvaru připomínající kosodélník a pomocí známého vztahu odvodili nový vzorec.
Zkusíte to také?
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Pohádka O dvanácti měsíčkách 23.04.2024 |
» | Oslava Dne Země v 5. A 23.04.2024 |
» | Den Země - 1. stupeň 23.04.2024 |
» | 8.B na Technohrátkách 22.04.2024 |
» | Povolání 18.04.2024 |
» | Odpadků se nebojíme 18.04.2024 |
» | Výlet do Pardubic 18.04.2024 |
» | Po stopách českých obrozenců 16.04.2024 |
» | Ukliďme Česko 15.04.2024 |
» | Cesta do pravěku 15.04.2024 |