30.01.2019R. HeřmanskáPřečteno: 1994x
V hodině matematiky v 8. ročníku žáci experimentálně odvozovali číslo pí, bez kterého se u některých geometrických tvarů při výpočtech neobejdeme.
Žáci měli za úkol přinést si různá tělesa s kruhovým průřezem a pomocí provázku nebo proužku papíru co nejpřesněji změřit obvod a průměr tohoto průřezu. S využitím vztahu o:d se výpočtem přiblížili k číslu 3,14, velmi záleželo na přesnosti měření.
V následující hodině žáci také odvodili vzorec pro obsah kruhu. Rozstříhali kruh na stejné kruhové výseče (čím víc, tím lépe), poskládali do tvaru připomínající kosodélník a pomocí známého vztahu odvodili nový vzorec.
Zkusíte to také?
Poslední ČLÁNKY ZŠ
» | Konec školního roku 2024/2025 27.06.2025 |
» | Rozloučení se školním rokem ve školní družině 26.06.2025 |
» | PBIS slavnost 26.06.2025 |
» | Ferda žabák a “pochoďák” 26.06.2025 |
» | Sportovní dny 2. stupně 26.06.2025 |
» | Červen v ŠD 26.06.2025 |
» | Letní osvěžení ve školní družině 25.06.2025 |
» | Družinový výlet „Za tajemstvím prázdnin“ 25.06.2025 |
» | Chobotnice z ruliček ve školní družině 25.06.2025 |
» | Mediální seminář se loučí 25.06.2025 |