09.06.2020PaedDr. L. MoravcováPřečteno: 346x

Učíme se, počítáme, vyrábíme

Matematika není jen o počítání !

V matematice v šestém ročníku jsme probírali kapitolu „Kvádr a krychle“. Hodně jsme o těchto základních tělesech věděli už z 1. stupně, ale všichni víme, že opakování jest matkou moudrosti a tak jsme si zopakovali co je to objem i povrch, z čeho se tělesa skládají apod. Při tom jsme samozřejmě narazili na jednotky objemu i obsahu a zopakovali si převody mezi nimi. Jenže matematika není jen o počítání, ale hlavně, zvlášť ze začátku, o konkrétní představě co který pojem znamená a ideálně jak vypadá. No a tak jsme se při jednotkách objemu dostali k pojmu milimetr krychlový, centimetr krychlový, decimetr krychlový apod. Dokonce jsme objevili, že objem se někdy udává i v tzv. dutých mírách, které se běžně používají. No kdo by neznal litr nebo decilitr. A dostali jsme za úkol vyrobit krychli o hraně 10cm = 1dm, jinými slovy vyrobit decimetr krychlový ! Materiál a provedení jsme si mohli určit sami. Někdo použil k výrobě kreslící čtvrtku, jiný dokonce stavebnici, karton z krabice, ale i dřevo. Nakonec posuďte sami, která krychle či decimetr krychlový se povedl nejlépe.